Risbräck (Typ Rocky road) - Recept

Risbräck är något som jag tycker är superenkelt att göra för att man kan variera det så otroligt mycket. 
 
 
I våran risbräck använde vi;
 
200 g mörk choklad
Rispuffar
Minimarshmallows
Kokos
Strössel
 
Anledningen till att jag inte skriver ut hur mycket det är av varje ingredients är för att jag faktiskt inte har någon aning. Här får man känna sig fram och exprimentera. Det roliga är att man kan stoppa i nästan vad som hellst. Allt ifrån nötter till chokladbitar och till och med torkad frukt.
 
 
Tips och hur vi gjorde.
 
 Jag brukar utgå från att när chokladen är smält blandar jag i rispuffar, så att den blir ganska fast. 
 
 Använder du marshmallows så var försiktig så att chokladen inte är för varm när du blandar i dessa, då smälter marshmallowsen och man får bara en seg gegga. (Jag talar av egen erfarenhet.)
 
 Vi hällde i lite kokos för smak och bredde ut allting på en plåt med smörpapper. 
 
♦ Vi toppade det hela med söta strösselhjärtan.
 
 


Kommentarer
Postat av: ɑ n n i k ɑ

Gott

2014-12-17 @ 18:07:46
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: